Agresivní kampaní chce ministerstvo přilákat zpět turisty

Staroměstské náměstí v Praze

Významným zdrojem peněz pro Prahu a další historicky cenná místa republiky je turistika. Turisty však v mnoha případech od návštěvy odradily nepříznivé zprávy o povodních.

Zprávy o živelné katastrofě v některých částech Česka odradily mnohé zahraniční turisty zcela od návštěvy naší země. Namátkou jsem oslovil jeden z významných pražských hotelů, který nebyl přímo záplavami poškozen:

"Samozřejmě snížení bylo ze strany cestovních kanceláří, když díky zahraničním reportérům bylo trochu zkresleně informováno o stavu v Praze, takže jsme měli nějaká storna. Nicméně jsme zaměřeni i na firemní klientelu a v tomhle segmentu se to už vrátilo do normálních kolejí."

Úbytek zahraničních návštěvníků mi potvrdila i Jana Bondyová z Českého statistického úřadu. Podle ní byl už v měsících před povodněmi zazanamenáván pokles oproti loňskému roku o několik procent, což povodně jen výrazně zhoršily. Podle odhadů, které zveřejnila ČTK, může cestovní ruch kvůli pětisetleté vodě přijít až o sedm miliard korun. V rozhovoru pro Radio Praha potvrdil tento negativní trend i ministr pro místní rozvoj Pavel Němec.

Praha - pohled na Hrad
"Turistický ruch bohužel oslabuje, stejně jako oslabil po povodních 1997. Připravujeme velmi ofenzivní kampaň, na to, abychom dopady povodní utlumili a naopak abychom dosáhli vzrůstajícího trendu v turistickém ruchu. Projekt, kterým bychom velmi cíleně, až agresivně působili ve prospěch turistického ruchu, je v této době před dokončením a já počítám s tím, že ho spustíme v nejbližší době."

Budete se přímo obracet do zahraničí?

"Samozřejmě. Úloha státu je především v tom, aby podporoval republiku v zahraničí. Abychom dokázali zahraničním turistům vysvětlovat, proč je dobré přijet do České republiky. Naši podnikatelé větší nebo menší se stěží mohou cíleně sdružit tak, aby propagovali republiku v zahraničí. Rádi bychom využili našich poboček České centrály cestovního ruchu, s českými centry bychom měli působit ve shodě a netříštit cíly. Naše kampaň by měla vrcholit před začátkem hlavní turistické sezóny v příštím roce."