ACNielsen: Češi nakupují v moderních obchodech, staré prodejny mizí

Češi v posledních letech dávají při nákupech přednost moderním typům obchodů, jako jsou supermarkety a hypermarkety. Velké oblibě se těší také menší obchody umístěné ve velkých nákupních centrech. Naopak původní samoobslužné prodejny, jsou již delší dobu mimo hlavní zorné pole českých spotřebitelů, kteří podle odborníků patří mezi nejmodernější zákazníky ve střední a východní Evropě. Podle průzkumu společnosti ACNielsen utrácí v Česku největší část svého rozpočtu za nákupy v hypermarketech a supermarketech již 70 procent lidí. Například v Maďarsku je jejich podíl 56 procent a v Polsku jen 35 procent. Jak uvedla Dana Slámová z ACNielsen, obliba hypermarketů v ČR rostla především na úkor tradičních obchodů, které nyní preferuje již jen 19 procent Čechů. V tuzemsku se v letech 2000 až 2004 zvýšil počet hypermarketů o 110 procent na 162 obchodů.