Česká pošta nebude mít monopol na doručování adresné reklamy

Česká pošta nezíská kvůli hrozbě sankcí od Evropské unie jednoznačněji vymezený monopol na doručování adresných reklamních nebo propagačních zásilek, takzvaných direct-mailů. V pátek o tom rozhodla Poslanecká sněmovna, když přehodnotila svůj původní postoj a novelu zákona o poštovních službách schválila v senátním znění. Česká pošta se podle svého vyjádření pro ČTK bude řídit platnými zákony. Ministr informatiky Vladimír Mlynář (US-DEU) poslancům řekl, že směrnice Evropské komise nařizuje "nesnižovat již dosažený stupeň liberalizace na poštovním trhu". Pokud by poslanci svěřili doručování direct-mailů jen České poště, státu by hrozil závažný postih od generálního ředitelství pro hospodářskou soutěž. "Pravděpodobně by předvolal Českou republiku před Evropský soudní dvůr," varoval poslance Mlynář.