ČR bude mít na evropských satelitních televizích první reklamu

Zahraniční turisty k návštěvě České republiky bude poprvé v historii zvát velká televizní reklamní kampaň. Vysílat ji bude v dubnu a květnu téměř 1500krát pět celosvětových satelitních televizí ve svém evropském vysílání. "Předpokládá se, že reklamu shlédne 150 milionů diváků," řekl na dnešní tiskové konferenci ministr pro místní rozvoj Pavel Němec. Výroba spotu a nákup reklamních časů na televizních stanicích CNN, BBC, Discovery, National Geographic a Eurosport stála milion eur, tedy asi 30 milionů korun. Prostředky poskytlo ministerstvo pro místní rozvoj. "Cílem spotu je přesvědčit, že dovolená v ČR je vždy pohodová a klidná," řekl novinářům ředitel vládní agentury na podporu turistiky CzechTourism David Gladiš. Přípravě kampaně předcházela řada výzkumů a analýz, která podle něho ukázala, že ČR je turisty vyhledávána právě pro pohodu a klid, kterou zde chtějí zažít.