ČSA letos na linkách do USA zvedly prodej o 21,5 procenta

České aerolinie (ČSA) na svých linkách mezi New Yorkem a Prahou letos přepraví 155.000 cestujících, což je o 21,5 procenta více než v roce předcházejícím. Na základě dosavadních čísel to odhaduje ředitel severoamerického zastoupení ČSA Miroslav Bělovský. Více než polovinu letenek, 53 procent, prodají ČSA ve Spojených státech. Díky těmto výsledkům jsou ČSA suverénně největším českým exportérem na americkém trhu, řekl Bělovský ČTK v New Yorku. V příštím roce očekává pokles růstu počtu cestujících na deset procent. Důvodem jsou především klesající kurz dolaru a rostoucí ceny za turistické služby v České republice, což může Američany od cestování do Prahy mírně odrazovat. Zhruba polovinu klientely na zámořských linkách ČSA tvoří právě občané USA. Přesto aerolinie od letní sezony rozšíří počet letů do New Yorku o tři na celkových 11 týdně. Každý den bude od května létat linka na letiště Johna F. Kennedyho a čtyřikrát týdně do Newarku v nedalekém Jersey City. Marketingovým záměrem ČSA v severní Americe není konkurovat nízkou cenou, ale dokonalými službami, uvedl. Vedle Američanů se soustředí na takzvanou etnickou klientelu, tedy na cestující, kteří mají osobní vztah k regionu střední a východní Evropy, ať už se tam narodili, nebo tam mají příbuzné. Na prvním místě to jsou Češi, kteří tvoří asi 20 procent cestujících z New Yorku. Zhruba 17 procent jsou Slováci, jimž ČSA nabízejí i spojení z Prahy do Bratislavy, Košic, Sliače a od příštího roku také do Žiliny. Přestože Praze konkuruje při získávání slovenské klientely vídeňské letiště, zůstávají ČSA na Slovensku největším leteckým přepravcem, řekl Bělovský.