CzechTourism chystá druhou reklamní kampaň pro zahraničí

Vládní agentura na podporu turistického ruchu CzechTourism chystá druhou reklamní kampaň na přilákání zahraničních turistů k návštěvě České republiky. Kampaň, která bude stát asi 53 milionů korun, by se měla uskutečnit na jaře 2005 v Polsku a Rakousku, informuje agentura na svých internetových stránkách.

Česká republika se tak lidem v zahraničí připomene podruhé - první kampaň mohli vidět na televizních stanicích EuroSport, CNN, BBC, Discovery a National Geographic od 4. dubna do 20. května. Celkové náklady činily 30 milionů Kč.

"Na rozdíl od letošní celoevropské kampaně budou nakoupeny vysílací časy v národních televizích v kombinaci s reklamou v časopisech a denním tisku," uvedla tisková tajemnice agentury Hana Čermáková. Částku 53 milionů korun hodlá Czech Tourism získat z fondů EU.

První kampaň, v níž byl použit spot s názvem Come to slow down - Přijeďte zvolnit, byla podle výzkumu GM Consulting v osmi evropských zemích nejlépe hodnocena v Rusku (89 procent), nejméně pak v Itálii (71 procent). "Ze závěrečného hodnocení jarní televizní kampaně je pro nás důležité, že turisté si v reklamách na cestovní ruch žádají silnější příběhy a vtip. Důležitý je také výběr vhodných televizních stanic - národní televizní stanice se ukazují být efektivnější než satelitní," uvedl ředitel agentury CzechTourism David Gladiš.