Dětská Linka bezpečí vyřídila za 25 let kolem 10,5 milionu hovorů
Kolem 10,5 milionu hovorů přijala za čtvrt století svého fungování dětská krizová Linka bezpečí. Jen loni na bezplatném čísle 116 111 vyřídila téměř 167.300 telefonátů. Denně se dovolalo kolem 500 dětí. Podle vedení linky kapacita nestačí a tisícovka dětí a mladých se denně nedovolá. "Typickým volajícím na Linku bezpečí je teenager - dívka či chlapec - ve věku 13 až 15 let. Dnešní děti zvládají hůř stresové a méně závažné situace, jsou více podrážděné, zranitelné," uvedli pracovníci linky. Její chod zajišťuje a dětem je k dispozici stovka odborníků. Linka, která zahájila provoz v září 1994, funguje non stop.
Nejčastěji děti volají kvůli vztahům v rodině a s vrstevníky a kvůli psychickým potížím. Dohromady jsou to téměř tři pětiny telefonátů. Pětina hovorů se týká sexuálního zrání. Každé deváté volání pak je kvůli týrání, myšlenkám na sebevraždu či kyberšikaně. "Fenoménem posledních let je sebepoškozování," uvedla linka.