Do muzea poslepu

Česká škola Madrid navštívila tyflologické muzeum

Dokážete si představit být v roli nevidomého člověka? Vyzkoušet si, jak se cítí člověk se zrakovým postižením, který se nespoléhá na vlastní zrak, ale velmi často na druhou osobu? Děti z České školy Madrid tuto příležitost dostaly při návštěvě tyflologického muzea v Madridu.

V sobotu 27. října se děti vypravily na prohlídku tyflologického muzea s cílem poznat zmenšeniny slavných španělských a světových památek. Tentokrát však žáci nevyužívali pouze zrak, ale aktivně zapojili další smysly.

Důležitým krokem před prohlídkou bylo poučení o správném provázení nevidomých osob. Plán byl jasný. Hlavně nikoho nezahltit zbytečnými informacemi. Nejdříve se žákům představily všechny památky, aby si vizuální představu spojili s hmatovou představou. Část, na kterou se těšili nejvíc, následovala hned po seznámení s památkami. Přišly na řadu dvojice, šátky a především důvěra mezi partnery.

Závěrem si děti ověřily nově získané vědomosti. Úkolem bylo vyznačit španělské a světové památky ve slepé mapě. A posledním úkolem bylo vyluštění slova v Braillově písmu. Na děti čekalo ještě překvapení v podobě dárků od nadace ONCE, která před sedmi lety poskytla prostory a pomohla s rozjezdem České školy Madrid.

V madridském tyflologickém muzeu | foto: Nikola Machalová