iROZHLAS: Registrační systém na testy dává data pro cílení reklamy

Některé nemocnice používají k registraci termínu pro antigenní test na koronavirus nástroj Reservatic, který posílá informace o uživatelích také internetovým firmám, aby mohly lépe cílit reklamu. Nástroj poskytuje stát jako součást centrálního rezervačního systému. Podle Jana Ryšavého z integrovaného centrálního řídicího týmu ministerstva zdravotnictví bude dodavatel muset způsoby registrace prověřit. Napsal to server iROZHLAS.cz .

Ostravská společnost Reservatic formulář k registraci na antigenní test provozuje třeba na webu pražské Ústřední vojenské nemocnice. Stránka, kam pacienti vyplňují své kontaktní údaje a rodné číslo, ovšem načítá i skripty několika reklamních společností. Ty na stránce zajišťují některé funkce, jako jsou hezčí písmo, statistiky návštěvnosti či ochranu proti spamu. Zároveň ale firmám odesílají informace o uživatelích. Z vyjádření Ryšavého vyplývá, že nemocnice formulář společnosti Reservatic dostala přímo od ministerstva, když se připojovala do centrálního rezervačního systému, který registruje zájemce o testy, píše iROZHLAS.