Nejistoty ohledně výstavby sportovní haly na Hagiboru stále přetrvávají

Nad světovým hokejovým šampionátem v roce 2004 v Praze na Hagiboru stále visí otazník. Stále totiž není jasné, zda v této lokalitě vyroste víceúčelová sportovní hala, která je podmínkou pro konání mistrovství světa. Podorbnosti má Kateřina Brezovská.

Vybudování nové víceúčelové haly, kterou má na Hagiboru postavit finský investor Multi-Areena, provázejí od počátku problémy. Kvůli nim musela dokonce Česká republika posunout termín šampionátu o jeden rok a vyměnit si pořadatelství s Finskem. Nyní se opět objevily potíže s vlastnictvím pozemků. Zástupci investora sice doložili souhlasy vlastníků všech pozemků zapsaných v katastru nemovitostí, avšak u některých je vlastnictví duplicitní a objevily se restituce. Vládní zmocněnec pro organizování světového šampionátu 2004 Ladislav Malý k tomu dodává:

"Hagibor je velice komplikované území. Za těch 8 měsíců, co se zajímám o ty problémy pozemkové, tak jsem přesvědčen o tom, že tam ještě další problémy vzniknou. A proto já osobně si myslím, že je potřeba co nejdříve odejít z Hagiboru jinam."

V případě zavrhnutí Hagiboru přicházejí v úvahu další čtyři varianty lokalit na stavbu haly - jsou to mimo jiné dvě místa v Praze 13, prostory někdejší firmy ČKD Elektrotechnika na Praze 9 u nově otevřené stanice metra Kolbenova či na Praze 7 na Maninách.

Situací kolem s vlastnictví pozemků na Hagiboru se nyní bude zybývat pražský magistrát - odbor územního rozhodování svolal na čtvrtek jednání o žádosti o vydání územního rozhodnutí na stavbu. "Čeká nás prozkoumání majetkových záležitostí. Bude-li vše v pořádku, rozhodnutí ve lhůtě dvou měsíců vydáme. Nebude-li, nevydáme," řekla vedoucí odboru Eliška Kolářová.

A ještě jedna informace k hale na Hagiboru. V úterý předložili poslanci všech parlamentních stran - vyjma komunistů - návrh zákona, který má pomoci stavbě hokejové haly. Má umožnit čerpat z prostředků privatizace jednu miliardu korun na dopravní infrastrukturu v této lokalitě. Odhadem 750 miliónů korun z privatizace by mělo být použito na stavbu vestibulu metra, podchodu a křižovatek na Hagiboru.