Chládek: Tablety přispívají k efektivnější výuce ve školách

Tablety přispívají k efektivnější výuce s lepší možností individuálního přístupu. Na tiskové konferenci to řekl ministr školství Marcel Chládek (ČSSD). Osobně se prý o tom přesvědčil například při návštěvě jedné ze škol zapojených do projektu Škola dotykem neziskové organizace EDULAB, který je zaměřen právě na pronikání moderních technologií do škol. To si bude i v budoucnu každá škola řídit individuálně, ministerstvo nebude nařizovat jednotný postup.

Ministr si představuje, že by tablety dětem měl platit stát, aby byly dostupné pro všechny. Prvním krokem by ale nemělo být vybavení dětí mobilními zařízeními, ale vzdělávání učitelů. Právě pedagog totiž podle Chládka hraje klíčovou roli v tom, aby tablety nebyly používány jako pouhé čtečky a přinesly inovativní postupy do vzdělávacího procesu. Jako velkou výhodu vidí také možnost, aby se vyučovacích hodin z domova aktivně účastnily dlouhodobě nemocné děti.