Plno práce mají držitelé Kristiánů Alice Nellis i Aurel Klimt

Plné ruce práce mají čerství držitelé cen Kristián, kterými filmoví kritici a publicisté odměňují v rámci přehlídky Febiofest nejpozoruhodnější tvůrčí činy roku. Režisérka Alice Nellis, odměněná za film Výlet, chce na jaře psát nový scénář a na podzim má už počtvrté režírovat na jevišti, tentokrát v Divadle Na zábradlí. Vlasta Pospíšilová a Aurel Klimt, kteří Kristiána převzali za animovaný snímek Fimfárum Jana Wericha, také plány do budoucna netají.

"Po celý rok budu v malém studiu Anima v Praze pracovat na dalších dílech úspěšného večerníčku o nešikovných kutilech Pat a Mat," řekla Pospíšilová ČTK. Stejně jako její kolega je ráda, že celovečerní Fimfárum složené ze tří jejích a dvou Klimtových snímků u diváků zabodovalo. "Během dvou měsíců mělo v kinech přes 42.000 diváků, což od celovečerního animovaného filmu nikdo nečekal. V publiku je i množství dospělých lidí, kterým je náš film rovněž určen," podotkl Klimt. Také to je příležitostí zamyslet se nad tím, zda by nebylo možné připravit pokračování těchto pohádkových příběhů v autentické Werichově interpretaci, k němuž oba tvůrci chtějí přizvat Břetislava Pojara.

Třicetiletý Aurel Klimt se věnoval kreslené animaci, poté v ateliéru Radka Pilaře videoartu a pod Pojarovým vedením takzvané pixilaci a loutkové animaci. Po absolutoriu filmové fakulty pracuje především na svých autorských filmech. Má za sebou divadelní představení, televizní znělky a reklamy. Proslavily ho autorské snímky Maškin zabil Koškina, Eastern - Krvavý Hugo a O kouzelném zvonu. Nyní bude výtvarníkem představení divadelního souboru Aha, které má mít v květnu premiéru ve vysočanském Gongu.

Pospíšilová, která se narodila v roce 1935, se s Klimtem na tvůrčí práci shodla. "U filmu je důležitá láska k profesi, ta spojí všechny generace," poznamenala. Absolvovala Vyšší školu uměleckoprůmyslovou v Praze se specializací na loutkářství a scénické výtvarnictví. Pracovala pod vedením Jiřího Trnky, s nímž se podílela na loutkovém filmu Sen noci svatojánské. Vytvořila například loutku - dvojníka živého herce v seriálu Pan Tau. Od konce 70. let se věnuje režírování loutkových filmů pro děti.