Díky CzechPlatform se o vás bude vědět

CzechPlatform vytvořila Česká centra

O výstavách a dalších zajímavých projektech v zahraničí je možné informovat na CzechPlatform.cz. Je to webový portál, který pomáhá koordinované propagaci Česka za hranicemi.

Projekt byl uveden do provozu v polovině loňského roku, teď probíhá informační kampaň, aby o něm vědělo, co nejvíc lidí. Za CzechPlatform stojí Česká centra ve spolupráci s ministerstvem zahraničí.

„S kolegy jsme si říkali, že doposud neexistuje žádná konkrétní databáze, která by shromažďovala české projekty, které jsou k vidění v zahraničí. Ty aktivity mohou být podporované ze státních i soukromých zdrojů napříč sektory. Cílem je přispívat ke koordinovanější zahraniční prezentaci“, uvedla mluvčí Českých center Petra Jungwirthová.

Ambasády, české spolky i bohemisté mohou pomoci s propagací


„Na portál se může se zaregistrovat státní instituce, soukromá instituce, umělci, ale také sportovci nebo obchodníci, kteří chtějí, aby se o jejich kulturních nebo obchodních aktivitách vědělo v zahraničí. Prostřednictvím CzechPlatform.cz se dostanou k českým subjektům, které působí v zahraničí. To znamená, k zastupitelským úřadům, Českým centrům, ke krajanským spolkům, k bohemistům. Ti potom mohou nabídnout další spolupráci, mohou pomoci s propagací, zařídit nějaké setkání, zkontaktovat s lidmi ve svém regionu“, dodala Petra Jungwirthová.

Petra Jungwirthová | foto: Katerina Ajzpurvit

Díky portálu se tak mohli zájemci dozvědět například o zajímavé akci v Japonsku. Studenti Ateliéru designu oděvu a obuvi pražské UMPRUM tu pod vedením módní návrhářky Liběny Rochové předvedli módní kolekci inspirovanou Japonskem.

Projekt CzechPlatform se tak pomalu dostává do života. Kolik lidí portál kontaktuje?

„Průměrně zaznamenáváme denně asi 60 až 70 zájemců z různých oborů činnosti. Takže zájem je, a budeme rádi, když bude ještě větší. Velice dobré kontakty máme v Rusku v Moskvě, daří se v Londýně, na Slovensku“.