V ZŠ se bude ověřovat nový způsob výuky moderních dějin
Ministerstvo školství bude v příštích dvou letech v základních školách pilotně ověřovat nový způsob výuky dějin 20. století. V projektu s názvem Dějepis+ se vytvoří v různých regionech skupiny učitelů dějepisu, kteří budou sdílet své zkušenosti s inovacemi ve výuce. Pracovat budou mimo jiné s aplikací HistoryLab.cz. Pokud se model spolupráce pedagogů ve skupinách osvědčí, chtělo by ho ministerstvo využít v budoucnu i pro modernizaci výuky v dalších předmětech. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou ČTK poskytla mluvčí úřadu Aneta Lednová.
Projekt Dějepis+ má přispět k tomu, aby žáci díky výuce moderních dějin lépe chápali souvislosti nedávné historie se současností. Program se plánuje na příští a přespříští školní rok. Učitelé z blízkých škol vytvoří skupinu, která se bude pravidelně scházet, připravovat a vyhodnocovat výukové lekce. Jedná se o pilotní projekt, který má ověřit možnosti podpory lokálních komunit učitelů. Moderní výuka 20. století by podle ministerstva neměla být zaměřená primárně na učení faktů. Spíš by měla žáky vést k poznání, že historie není uzavřenou minulostí, ale má vliv na přítomnost i budoucnost. Dějepis by tak měl podle autorů pilotního projektu vést hlavně k rozvoji kritického myšlení a práci se zdroji informací, měl by zahrnovat prvky mediální výchovy a výchovy k občanství.