Auta českých prezidentů: Tatrovky, darovaný Renault i BMW
Československé a české prezidenty vozily automobily domácí i zahraniční produkce, až na vzácné výjimky šlo o limuzíny nejvyšších tříd.
Při návratu do vlasti v prosinci 1918 jel Tomáš Gariggue Masaryk po Praze v luxusním voze Laurin a Klement. Později TGM používal pragovky, od poloviny 20. let se v prezidentské garáži objevila Škoda Hispano-Suiza, stavěná v Plzni ve španělské licenci, nahrazená o dekádu později Tatrou 80.
Tatry využíval i Edvard Beneš, který měl ale raději individuálně postavenou Pragu Golden s pancéřovanou karoserií. Emil Hácha za protektorátu jezdil mercedesem, který v roce 1942 dostal od Adolfa Hitlera.
Po osvobození se ozdobami autoparku čs. hlavy státu staly britské daimlery, po Benešovi vozily i Klementa Gottwalda. První komunistický prezident ale v obavách o bezpečnost později raději využíval speciál Škoda VOS.
Od 50. let hlavu státu vozily automobily značek GAZ a ZIL. Například Ludvík Svoboda měl elegantní GAZ-M13 Čajka, Gustáv Husák později hranaté ZILy 114 a 115, část autokolon tvořily i domácí Tatry 613.
Tatru 603, která byla k vidění v rámci podzimní výstavy na nádvoří Strakovy akademie, využívali ministři i ředitelé státních podniků.
V nástupci typu 603, Tatře 613-S, se pak v 80. letech minulého století vozil generální tajemník ÚV KSČ Milouš Jakeš. Její osmiválec o objemu 3,5 litru byl nejžíznivějším strojem se spotřebou okolo 18 litrů na 100 km. Další Tatra 613-4 v prodloužené verzi jezdila na úřadu vlády.
Poslední typ Tatry ve službách státu byl model 700-2, který využívalo ministerstvo zdravotnictví, ale měl ho v oblibě i tehdejší premiér Miloš Zeman, který s oblibou tvrdil, že čeští politici by měli jezdit českými vozy. Na jeho přání bylo několik těchto vozů vybaveno popelníky na palubní desce navíc.
Václav Havel nechtěl komunistická „papalášská“ auta
Bývalý disident Havel nechtěl využívat tatry a ruské vozy ZIS a ZIL po Gustávu Husákovi. Krátce ho vozil poměrně obyčejný Renault 21 darovaný portugalským prezidentem, brzy ale přišla éra hradních BMW a mercedesů. Auta byla v barvách trikolory.
Prezident Václav Klaus pak používal vrcholnou Audi A8 s osmiválcovým motorem o objemu 4,2 litru a výkonem 228 kW, která dokázala uhánět rychlostí až 250 km/h. Typově nejnovější BMW 735 iL sloužilo na ministerstvu zdravotnictví.
Ve státních službách se ale objevily i poměrně exotické vozy, jako například Saab 9-5, který jezdil v letech 2001 až 2006 na Pražském hradě a následně pro Bezpečnostní informační službu.
Miloš Zeman se vrátil k autům domácí značky, konkrétně k vrcholnému provedení Škody Superb. V hradních garážích se objevilo také SUV Škoda Kodiaq.
Současný prezident Petr Pavel má k dispozici BMW nejvyšší řady 7. A i v nejvyšší funkci se nevzdal svého koníčka. Na služební cestu do německého příhraničí vyrazil na motorce stejné značky.