Peníze na propagaci přispěly podle NKÚ ke zvýšení povědomí o fondech EU
Téměř 650 milionů korun vynaložených v letech 2014 až 2020 na propagaci vybraných operačních programů zvýšilo povědomí veřejnosti o fondech Evropské unie. V dnes zveřejněné tiskové zprávě to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Peníze byly podle něj využity účelně. NKÚ prověřil 27 projektů za 360 milionů korun. Nedostatky úřad odhalil u zadávání veřejných zakázek.
Při kontrole Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) zjistil, že propagační předměty byly v polovině případů zakoupeny na základě jediné nabídky, zakázky na fotografické služby měly vždy stejného vítěze nebo že soutěžili stále stejní uchazeči. "Ze vzorku 34 výběrových řízení bylo 20 zakázek provedeno pěti dodavateli," dodal NKÚ.
V reakci na výtky kontrolorů MMR uvedlo, že pro nákup propagačních předmětů, stejně jako pro většinu dalších marketingových aktivit, využívá dynamický nákupní systém. "Rozhodnutí o tom, zda dodavatel podá nabídku, záleží čistě na něm a k podání nabídky jej nelze nijak nutit," poznamenal resort. Existence jediné nabídky není důvodem aby nemohla být vybrána a s dodavatelem uzavřena smlouva, dodalo ministerstvo.