Přestavba železničního uzlu Brno má začít do roka

Brzkému zahájení přestavby brněnského železničního uzlu už nestojí zřejmě nic v cestě. Po pátečním jednání zástupců pracovního grémia železničního projektu v Brně to řekl ministr dopravy Milan Šimonovský. Stavět se má začít v první polovině roku 2006, jako první přijde na řadu vybudování odstavného nádraží. Stavba železničního uzlu má trvat asi deset let a má přijít na téměř 20 miliard korun. Nový železniční uzel v jihomoravské metropoli je podle Šimonovského nutností. Má-li Brno být dopravním uzlem na budoucím koridoru spojujícím sever a jih Evropy, musí tomu přizpůsobit i železniční infrastrukturu. Stávající železniční uzel je 160 let starý a nelze ho obnovit. Zástupci ministerstva dopravy, Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC), vedení brněnské radnice a jihomoravského hejtmanství také posvětili další plán staveb. Po stavbě odstavného nádraží přijde v roce 2007 na řadu budování nového osobního vlakového nádraží, stavba další tří drážních a městských objektů a samotný železniční průjezd Brnem.