Stát spustil informační kampaň k fungování elektronických dálničních známek

Stát spustil informační kampaň propagující nové fungování dálničních poplatků po zahájení prodeje elektronických dálničních známek. Kampaň by zároveň měla eliminovat některé časté omyly motoristů při nákupu. Informoval o tom ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). Nový systém byl spuštěn na začátku loňského prosince, podle dosavadních zkušeností z fungování systému však mnozí motoristé neví, jak systém funguje. Chybu dosud udělala asi tři procenta z nich, nejčastěji jde o zadání špatné SPZ. Některé z těch omylů jsou přitom nevratné. Načasování kampaně cílí na konec platnosti ročních známek z loňska v závěru ledna. Od prosince loňského roku se prodalo asi 690.000 elektronických známek, meziročně zatím méně.

Na konci ledna vyprší platnost loňských dálničních kuponů s roční platností. Definitivně tak skončí staré papírové viněty, které od letoška plně nahradily elektronické známky. Ceny známek se však letos nezměnily, roční známka stojí 1500 korun, měsíční 440 korun a desetidenní 310 korun. Zůstává také zvýhodnění pro ekologická auta.