Za tři čtvrtletí stát na dálničních známkách vybral 5,5 mld. Kč, meziročně více

Za první tři čtvrtletí stát získal za prodej dálničních známek téměř 5,5 miliardy korun, meziročně o pět procent více. Ve srovnání s loňskem se snížil prodej ročních, měsíčních a desetidenních vinět, přibyly ale nové jednodenní známky, kterých stát prodal téměř 1,14 milionu kusů. Vyplývá to z dat státního podniku Cendis, který má systém elektronických známek na starosti. Od ledna příštího roku všechny dálniční známky zdraží.

"Optický mírný pokles prodejů ročních známek může být dán zejména rekordním prodejem známek v únoru, kdy si mnoho řidičů kupovalo roční dálniční známku před jejím zdražením 1. března," řekla. Řada řidičů je podle Bartákové kupovala už před vypršením platnosti předchozí známky. "Tito řidiči tedy ve druhém a třetím čtvrtletí roční dálniční známku nepotřebovali zakoupit," dodala pro správu finančních zdrojů Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) Lucie Bartáková,