Fotbaloví fanoušci urazili české pivaře

Pints Drank, populární účet na sociální sítí X, uspořádal pivní EURO.  Přesně podle rozlosování fotbalového mistrovství  zorganizoval pivní „utkání“ v podobě internetového hlasování. Český Pilsner Urquell byl nasazen do skupiny s portugalským pivem Super Bock, tureckým Efesem a gruzínským Argo.

V hlasování česká Plzeň prohrála i s tureckým i portugalským pivem, porazila jen to gruzínské. Ve své skupině se tedy umístila až třetí, což ale stačilo na postup do osmifinále. Tam byl Pilsner Urquell hodnocen lépe než dánský Tuborg, ve čtvrtfinále ale Prazdroj jednoznačně prohrál s italským Perroni.

Čeští fotbalisté i fanoušci by byli s podobným vývojem turnaje asi celkem spokojeni, české pivo má ale vyšší ambice, tedy přinejmenším v očích českých pivařů.  Čechy na sociálních sítích výsledek přímo rozzuřil, často byl označován jako urážka. Bolela zvláště porážka od v Česku prakticky neznámé portugalské pivní značky.

Hlasování samozřejmě bylo pouhou hrou, a ne nějakou více méně objektivní soutěží s přesnými pravidly, a nelze ho považovat za vypovídající o kvalitě a chuti jednotlivých piv. Bylo možné vypozorovat, že výhodu mají pivovary z velkých zemí, protože mají za sebou více hlasujících fanoušků. Tím by se dala vysvětlit prohra s Itálií a pivem Perroni, jenže tím se zase dostáváme k Portugalsku, které není větší než Česko a je známé spíš vínem než pivem…

I zábavná hra ale ukazuje, že české pivo je v především v západní Evropě bohužel mnohem méně známé a méně oceňované, než by si Češi přáli.