Nejlepší turistickou nabídkou je zámek Hluboká
Nejlepší turistickou nabídkou roku 2010 je zámek Hluboká nad Vltavou. Výsledky soutěže portálu Kudy z nudy vyhlásila agentura CzechTourism a to na základě hlasování, do kterého se zapojilo na 11 tisíc lidí. Jak se ukázalo, Češi mají rádi aktivní dovolenou.
"Populární jsou třeba i projížďky Moravským krasem na koloběžkách, exkurze v různých výrobních závodech a tak dále,"
uvedl Patrik Rozehnal a jak dodal, některé výsledky ho překvapily."Některé ano, zvláště ty, které se týkají aktivní dovolené. Někdy to převálcovalo i zavedené nabídky. V hlasování byla i rubrika váš tip, to znamená, že kromě deseti nominovaných v každém kraji byla i možnost vyjádřit ještě svůj tip, co by mohlo být tím nejlepším v daném regionu. V několika regionech dokonce zájem veřejnosti vynesl tyto aktivity na medailové pozice, byť nebyly původně nominovány."
Absolutním vítězem se stala Hluboká nad Vltavou - krásný novogotický zámek na jihu Čech se zajímavými doprovodnými programy, který je přístupný po celý rok. Kastelán Miroslav Pavlíček si ocenění, se kterým je spojena i částka 100 tisíc korun, váží. První cenu však nečekal. A co s ní na Hluboké udělají?
"Na cenu má spadeno naše depozitářka Ivana Troupová. Zřejmě necháme vyrobit repliky historických vitrín, ve kterých bychom prezentovali především drobné předměty, které jinak na prohlídkové trase vystavovat nemůžeme a tím bychom ji podstatně obohatili." Na druhém místě za jihočeským zámkem skončila aktivita s názvem "ošetřovatelem v zoo", kterou nabízí zahrada ve Dvoře Králové nad Labem. Třetí místo obsadil hrad Křivoklát. Za nejlepší akce letošního roku pak byly vyhlášeny Slavnosti pětilisté růže v Českém Krumlově, festival Colours of Ostrava a Znojemské historické vinobraní.V rámci soutěže se udělovala i dvě mimořádní ocenění - letošní cenu ředitele agentury CzechTourism získalo vojenské muzeum Králíky. Jak uvedl ředitel Rostislav Vondruška, mezi jeho přednosti patří rozloha 3 tisíce metrů a moderní expozice věnovaná armádě, obraně i československým opevněním.
"Tento produkt ocení především návštěvníci z Beneluxu, z Německa, ze zemí, které jsou na vysoké úrovni a mají velmi rozvinutý domácí cestovní ruch. Vojenské muzeum je tak dobře připravené, že určitě osloví i takto konkurenční trhy."
Držitelem ceny redakce portálu Kudyznudy.cz se stala cyklostezka u Baťova kanálu na východní Moravě. Plavba lodí kombinovaná s cykloturistickou se ukázala jako skvělý nápad. Navíc tu můžete přímo navázat i na síť Moravských vinařských stezek.
Všechny nominované teď čeká ze strany agentury CzechTourism nadstandardní propagace. Ta podle Rostislava Vondruška nese už své ovoce."Ještě před několika lety izraelští turisté v zimním období na českých horách nebyli a dneska je najdete ve Špindlerově Mlýně, v Peci pod Sněžkou a tak dále."
Dá se čekat, že domácí turistika se bude dál rozvíjet. Zatímco počet zahraničních dovolených o deset procent klesl, tak v domácí dovolené došlo ke dvaceti procentnímu nárůstu.