Dagmar Pecková se do Prahy vrátí na Vánoce
Jen na skok se v minulých dnech objevila v české metropoli mezzosopranistka Dagmar Pecková. Převzala Zlatou desku Supraphonu, pokřtila nové cédéčko, zazpívala na první oficiální prezentaci Salcburského festivalu v Praze, a odletěla do Lisabonu, kde zkouší roli Brangäny pro koncertní provedení Wagnerovy opery "Tristan a Isolda". Jak ale slíbila českému publiku, před Vánocemi se do vlasti vrátí. Informuje Evelina Himalová.
Čeká ji - jako každoročně - vánoční koncert. Uskuteční se 21. prosince ve Smetanově síni Obecního domu, ale stejně jako v minulých letech, vánoční písně prý na něm nezaznějí...
"Ani na jednom ze svých koncertů, který jsem tady měla před Vánocemi, jsem neměla vánoční program, a ani ho nikdy snad dělat nebudu. I když teda letos, musím říct, že zásluhou pana dirigenta Bělohlávka, se tam objeví "Štědrý den", který bude recitovat Zora Jandová. Ale já se snažím spíš volit takový program, aby lidem nevnucoval ty Vánoce, takovéto 'za každou cenu být šťastný a spokojený'. Já si myslím, že to bychom měli být v každém dni v roce."Jinak, ačkoli česká operní diva žije se svou rodinou v Německu, Vánoce prý bude rozhodně trávit v Česku...
"Jak tady zpívám, během těch Vánoc, vždycky s sebou přivezu rodinu, a když už jsme v Praze, tak tady zůstaneme. Snažíme se to tak nějak dodržovat, tu tradici, protože přece jenom Praha je krásná."
Napřesrok má mít Dagmar Pecková prý celkem 16 velkých koncertů převážně ve světě, ale jak tvrdí, nezapomene ani na domov...
"Budu vystupovat po celé Evropě, dokonce i v Americe; tam budu měsíc a půl, mám tam 'Lišku Bystroušku' v San Francisku. V České republice také, ano. Vstupujeme do Evropské unie. Já jsem celkem velkým zastáncem toho, že tam Česká republika vstoupí. Udělám tady koncerty, zaprvé 'Stabat mater' - ke vstupu do Unie, za druhé - k výročí narození Antonína Dvořáka,"
a v plánu jsou prý i další. Jeden, jak doufá Pecková, by se měl uskutečnit i v Národním divadle. K novému cé-dé-čku, při jehož prezentaci poskytla Radiu Praha rozhovor, uvedla, že je sestaveno vpodstatě z jejích starých nahrávek pro ni nejhezčích operních árií. Jde o záznamy živých koncertů z posledních zhruba devíti let.