TNS Factum: Před zvýšením TV poplatků dají lidé přednost reklamě
Ačkoli se reklamě v televizi vyhýbají téměř tři čtvrtiny diváků, chce většina podle průzkumu agentury TNS Factum raději zachovat nebo zvýšit množství televizní reklamy než platit razantně vyšší koncesionářské poplatky. Pouze 12 procent lidí souhlasí se záměrem zrušit reklamu ve veřejnoprávní televizi a současně zdvihnout koncesionářský poplatek ze 75 korun na dvojnásobek. Největší skupinu tvoří ti, kteří si přejí zachování dosavadního podílu reklamy na veřejnoprávních obrazovkách a současně zvýšit poplatky jen o 25 korun. Takových diváků je 48 procent. Nezvyšovat poplatky a povolit víc reklamy si přeje 38 procent diváků.
S postupným nárůstem televizního poplatku až na 155 korun měsíčně v roce 2010 a omezováním reklamy v České televizi počítá návrh, který ve středu hlasy koaličních poslanců podpořila mediální komise Poslanecké sněmovny. Neznamená to ale, že totéž schválí i sněmovna, protože se objevují stále nové verze, jak veřejnoprávní média financovat.