Romští asistenti motivují děti ke studiu a jsou pro ně vzorem

Romští asistenti působící v přípravných třídách a v základních školách jsou mostem mezi učiteli, školou a romskou komunitou. S jejich pomocí se úspěšně daří motivovat děti ke vzdělávání, řekl Karel Tomek z ministerstva školství. Na českých školách jich působí přes 300. Jsou většinou v oblastech, kde žije větší komunita Romů, například na Ostravsku, Mostecku a Ústecku. Přípravné třídy, jichž je přes 100, navštěvují děti, které nechodily do mateřské školy. Naučí se v nich základní dovednosti, které jim umožní nastoupit na základní školu. Díky těmto třídám se také výrazně zmenšuje jejich neúspěšnost v základní škole, podotkl Tomek. Náročná práce romských asistentů je podle Tomka nedoceněná. Pomáhají učiteli, dětem, chodí do rodin a někdy žáky musí do třídy dovést.