Česká reklama získala na prestižním festivalu v Cannes bronzového lva

reklama_mnichov2.jpg

Šestapadesátý ročník prestižního festivalu reklamy v Cannes přinesl příjemné překvapení pro Česko. Bronzového lva v prestižní kategorii Film získala agentura Euro RSCG s reklamním snímkem pro Národní muzeum. V posledních pěti letech je to největší úspěch. V dané kategorii bylo totiž 3434 soutěžících.

Reklama lákala na výstavu Republika, kterou už vidělo přes čtvrt milionu návštěvníků. Upozornila na nejatraktivnější exponát, kterým byla Mnichovská dohoda. Po sedmdesáti letech se zde vystavovala poprvé, uvedl kreativní ředitel Eda Kauba.

"Je to jednoduchý stručný příběh, kdy uklízečka v Národním muzeu čistí pečlivě vitríny a když dojde k jedné vitríně, velice překvapivě se na ni podívá a pak místo čistícího prostředku na ní plivne a ten plivanec rozmaže, znechuceně odchází a my vidíme, že za vitrínou je Mnichovská dohoda."

Porota ocenila především nápad i vypovídací hodnotu, s níž lokální historická událost prostřednictvím reklamy dokázala promluvit i k mezinárodnímu obecenstvu.

"My jsme věděli, že je to kvalitní reklama a že má určitě v Cannes šanci. Ale v Cannes je vždycky nesmírně kvalitní konkurence. Je to nejprestižnější reklamní festival na celém světě. Už jen umístění a finále je obrovským úspěchem a málokdy se to podaří. Reklamy ze zemí bývalého východního bloku tam bodují opravdu jenom minimálně - jednou za několik let. Už finále pro nás bylo velkým úspěchem. Doufali jsme, že by mohlo vyjít nějaké ocenění, ale bylo pro nás velké překvapení, že to vyšlo."

Jaká je v Cannes atmosféra?

"Atmosféra je tam vždycky úžasná a každý úspěch je tam velice oslavován, protože na takový festival se přihlásí několik desítek tisíc reklam a uspět tam je mimořádné."

Kolik bylo reklam na festivalu?

"Asi 20 tisíc."

Celkem z Česka soutěžilo 34 prací, které tvořily jen zlomek z tohoto počtu. Do závěrečných kol se dostala i rozhlasová reklama na okna. Žádného ze lvů ale nevybojovala. Letošní Cannes Lions opanovaly dvě kampaně. První propagovala stát Queensland jako turistickou destinaci, druhá zimbabwský exilový deník.

Zdroj: YouTube.com