Pedagogická komora kritizuje přístup ministerstva k otvírání škol

Za chaotický považuje postup ministerstva školství k postupnému otvírání škol spolek Pedagogická komora. Školám podle ní stále chybí jednoznačné informace a závazné postupy, kterými se budou muset řídit. Odpovědnost tak zůstává na ředitelích škol. Vláda ve čtvrtek informovala, že po přerušení výuky kvůli nemoci covid-19 umožní od 11. května návrat do školy deváťákům, aby se mohli připravovat na přijímací zkoušky. "Například školský zákon neobsahuje pojmy jako výuka na dálku nebo školní skupina; distanční výuku na základních školách neumožňuje vlastně vůbec," upozorňuje prezident Pedagogické komory Radekk Sárközi.

Podle schválených pravidel musí základní školy po návratu části žáků 11. května zajistit, aby se při příchodu do školy neshlukovali na jednom místě. Žáci nebudou muset nosit roušky, pokud ve třídě budou mezi nimi dostatečné rozestupy, nasadit je budou muset při společných úkolech či při pohybu po škole. Ministr Plaga v pátek zdůraznil, že návrat deváťáků bude dobrovolný a žáci se budou moci scházet na konzultacích do 15 lidí. Ministerstvo na dotaz ČTK uvedlo, že příslušné metodiky školám rozesílá dnes. V Česku je podle statistické ročenky ministerstva školství necelých 4200 základních škol. Vyučuje v nich přibližně 82.300 pedagogů. Na základních a středních školách v Česku dohromady působí bezmála 116 tisíc učitelů.