Pražské metro

Ralf Roletschek, Wikimedia Commons, CC BY-NC-ND 3.0

Ve srovnání s jinými metropolemi je pražské metro nejen čistě účelovou dopravní stavbou, ale plní i reprezentativní funkci. Jednotlivé stanice jsou ukázkou velkého rozpětí stylů. Nejstarší úsek funguje od roku 1974. Hlavním architektem první etapy byl Jaroslav Otruba, celkem se na trase C podílelo více než 50 architektů a ateliérů. Obklady stěn jsou ve stanicích v centru osazeny mohutnými leštěnými deskami z kamene. Linka A je zase zajímavá výrazným kovovým obložením, které dává stanicím futuristický vzhled. Zejména za minulého režimu se na metru nešetřilo.

Kovové obložení ve stanici Malostranská,  foto: Ralf Roletschek,  Wikimedia Commons,  CC BY-NC-ND 3.0

Ve srovnání s jinými metropolemi je pražské metro nejen čistě účelovou dopravní stavbou, ale plní i reprezentativní funkci. Jednotlivé stanice jsou ukázkou velkého rozpětí stylů. Nejstarší úsek funguje od roku 1974. Hlavním architektem první etapy byl Jaroslav Otruba, celkem se na trase C podílelo více než 50 architektů a ateliérů. Obklady stěn jsou ve stanicích v centru osazeny mohutnými leštěnými deskami z kamene. Linka A je zase zajímavá výrazným kovovým obložením, které dává stanicím futuristický vzhled. Zejména za minulého režimu se na metru nešetřilo.

spustit audio

Související

  • Století architektury

    Vydejte se s Radiem Prague International poznat skvosty architektury České republiky v této videosérii.