Průzkum: Marketing zatím na seniory téměř nepamatuje

Firmy ve svém marketingu zatím téměř nepamatují na důchodce. Na starší spotřebitele se totiž příliš nezaměřují. Přitom podle statistik senioři víc utrácejí než třeba třicátníci a čtyřicátníci. Vyplývá to z průzkumu Opinion Window o kvalitě života společnosti. Česká společnost přitom stárne a podíl seniorů roste. Déle také žijí bez zdravotních potíží. Mnozí senioři se tak dál vzdělávají, věnují sportům či cestují. Firmy stárnutí populace ale zatím neberou příliš v potaz. Začnou se o ně prý starat, "až k němu dojde", citoval průzkum.

Marketing často podléhá zažitým předsudkům o starší generaci. Mezi mylné představy patří třeba to, že senioři jsou chudí a neochotní utrácet. Panuje také přesvědčení, že zárukou budoucnosti značky je mladý spotřebitel. Starý prý dlouho nevydrží, nové věci se nenaučí a navíc to, co se líbí jemu, odpuzuje mladé, uvádí průzkum. Podle statistik na tom ale důchodci ve srovnání s ostatními nejsou tak špatně.