Týden v číslech

Kohlekraftwerk Chvaletice (Foto: Pechristener, CC BY-SA 3.0)

Elektrárna Chvaletice největším znečišťovatelem rtutí v Česku, rekordní výběr mýta. Každý článek publikovaný Rádiem Praha obsahuje procento, věk, částku peněz nebo nějakou jinou hodnotu. Podívejte se na uplynulý týden očima čísel.

Pondělí

115 400 000

Foto: ČT

Kč dosud obdrželi jako kompenzaci zaměstnanci na dohodu. Finanční správa zaevidovala k tomuto datu 8467 žádostí o příspěvek. Růst počtu žádostí i objemu vyplácených peněz ve srovnání s předchozími týdny zpomalil.

Úterý

2836

žádostí za zhruba 1,6 miliardy korun eviduje Státní fond podpory investic.  Příjem žádostí byl spuštěn 11. září, zájemci o dotaci mají na podání žádosti čas do 30. října. Vláda na program vyčlenila 3,3 miliardy korun.

Středa

40

Foto: Lenka Kratochvílová, archiv ČRo

tun uhynulých ryb z řeky Bečvy odvezli rybáři do kafilérie. Likvidace ryb, které na konci září otrávil uniklý kyanid, přišla na zhruba půl milionu korun. Celkovou škodu však počítají až na desítky milionů korun. Rybáři kvůli pokrytí vzniklých škod požádali o pomoc veřejnost; vyhlásili transparentní sbírku.

Čtvrtek

537

Elektrárna Chvaletice, foto: Naďa Kubníková, archiv ČRo

kilogramů rtuti vypustila do ovzduší hnědouhelná elektrárna Chvaletice na Pardubicku. Jde o výrazný nárůst. V roce 2018 to bylo 154 kilogramů. Vede tak žebříček největších znečišťovatelů rtutí v Česku. Následují ji hnědouhelné elektrárny Počerady a Prunéřov v Ústeckém kraji.

Pátek

1 040 000 000

Mýtná brána, foto: Tomáš Adamec, archiv ČRo

korun vybral v září stát za mýto. Jde o rekordní částku za kalendářní měsíc od spuštění mýtného sytému v Česku v roce 2006. Meziročně je to pak o 12,3 procenta více. Výběry by navíc mohly růst i v následujících měsících. K růstu přispělo zejména letošní rozšíření mýta o 900 kilometrů a letní ekonomické oživení v zemi.

Sobota

240

Malá pevnost v Terezíně, foto: Emmanuel Dyan, CC BY 2.0

let od položení základního kamene k pevnosti Terezín. Aktu se osobně účastnil císař Josef II. Hlavní stavební práce byly dokončeny v roce 1790.

Neděle

130.

ročník Velké Pardubické, jednoho z nejtěžších a nejtradičnějších dostihů v kontinentální části Evropy, se nakonec podařilo uspořádat, ovšem bez tradiční divácké kulisy.