Týden v číslech
Každý Čech vyprodukoval 551 kg “komunálu“; počet podnikatelů navzdory krizi stoupl
Každý článek publikovaný Radio Prague International obsahuje procento, věk, částku peněz nebo nějakou jinou hodnotu. Podívejte se na uplynulý týden očima čísel.
Pondělí
132 900 000
Kč jako kompenzační bonus obdrželi dosud zaměstnanci na dohodu. Finanční správa evidovala zatím 9747 žádostí.
Úterý
1 060 0000
podnikatelů si v Česku vydělává samostatnou výdělečnou činností. Za tři čtvrtletí roku 2020 jejich počet stoupl o 29.000. Loni počet podnikatelů, tedy například i soukromých lékařů, umělců či zemědělců, vzrostl o 20.000.
Středa
305 000 000 000
korun činil k tomuto datu schodek státního rozpočtu. Hospodaření státu se tak vyvíjí lépe, než se plánovalo. Na tiskové konferenci po jednání se senátory o daňovém balíčku to uvedl premiér Andrej Babiš (ANO). Pro letošní rok je schválen rozpočet se schodkem 500 miliard korun.
Čtvrtek
37 400 000
tun odpadu vyprodukovali Češi za loňský rok, z toho 1,8 mil. tun nebezpečných odpadů. Na jednoho obyvatele ČR tak ročně připadá produkce 3 502 kg všech druhů odpadů. 88 % všeho odpadu bylo využito, z toho 84,5 % materiálově a 3,5 % energeticky. Na skládkách skončilo 9,5 % všech odpadů.
Pátek
25.
ročník soutěže Českých 100 nejlepších po jedenácté vyhrála společnost Škoda Auto. Na dalších dvou místech se stejně jako loni umístily energetická společnost ČEZ a pojišťovna Kooperativa. Soutěž pořádá společnost Comenius.
Sobota
200 000
lidí může přijít o práci v oborech souvisejících s cestovním ruchem. Spotřeba cestovního ruchu se podle posledních analýz letos propadne o zhruba 54 procent na 139 miliard korun. Při příležitosti představení strategie na dalších pět let státní agentury CzechTourism to ve virtuálním vysílání řekl její ředitel Jan Herget.
Neděle
-65%
dělá meziroční srovnání návštěvosti obchodních center během druhého lockdownu. Je t o něco méně než během jarních omezení, kdy došlo k propadu o 71%. Vyplynulo to ze studie společnosti Cushman & Wakefield o výkonnosti obchodních center (tržby, návštěvnost) během první a druhé uzavírky a při letním znovuotevření.