Vláda souhlasí s podobou kampaně před schvalováním euroústavy

Informační kampaň, která má za cíl vysvětlovat lidem význam euroústavy, bude mít na starosti premiér Stanislav Gross a úřad vlády. O zaštítění kampaně mělo zájem také ministerstvo zahraničí. Argumentovalo tím, že už má zkušenosti z kampaně před předloňským referendem o vstupu země do EU. Ministerstvo zahraničí podle dřívějších informací počítalo s tím, že by si kampaň před případným referendem vyžádala tento a příští rok asi 218 milionů korun. Lidé by se informace o smlouvě měli dozvídat hlavně prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků. Není ale jasné, zda kampaň bude ryze informační a vysvětlovací, nebo jestli bude euroústavu přímo podporovat. Podle informací z bruselského ústředí EU je Česká republika jedinou členskou zemí, která dosud nemá vůbec jasno v tom, jak a kdy bude evropskou ústavu schvalovat. Podle pozorovatelů to v EU vyvolává údiv.