Železniční nostalgie: Fandové zachraňují železniční vozidla

Kdyby se měla železniční historie a nostalgie držet při životě jenom na komerční bázi, už dávno by tenhle svět zanikl. Přežívá, a dokonce se rozvíjí hlavně díky práci a času stovek, ne-li tisíců nadšenců, pro které se záchrana železničních artefaktů stala velkým koníčkem a někdy možná i životní náplní. Nejde jen o sběratele zmiňované v minulém díle našeho seriálu. Na mnoha místech České republiky fandové o sobotách a nedělích opravují železniční vozidla, mezi Zubrnicemi a Úštěkem v severních Čechách zase fyzicky obnovují zaniklou železniční trať. Příkladů by bylo po celé zemi opravdu hodně.

Dnešní fotografie nás zavedou na Nádraží Kovářská /Bahnhof Schmiedeberg v Krušných Horách. Tady parta přátel začala před deseti lety postupně opravovat ruinu ohromné staniční budovy, pak se přidala historická vodárna pro parní lokomotivy, posléze čtyři vagóny, jeden strážní domek, vodní jeřáb dovezený z Posázaví….

Fotografie také ukazují, jak nadšenci z Kovářské před dvěma lety v podhůří zachránili historické nádražní záchody z doby c. a k. Rakouských státních drah určené k demolici a poté je v plné parádě postavili právě na Kovářské. Ani po celodenní dřině si tu ale nedají od železnice oraz a ještě si u piva na zdi svého nádraží do noci promítají filmy s ajznboňáckou tématikou!

klíčová slova:

Související

  • Železniční nostalgie

    Nezaměnitelný odér parního provozu už patří minulosti, ale kouzlo železnice, krásných strojů, historických relikvií přitahuje dodnes tisíce lidí po celém světě.

  • Nádražní restaurace

    Restaurace na kolejích, nádražní restaurace nebo jen "nádražky", bývají v nádražních budovách na peronech přímo u kolejí. Tam kde nejsou, máte pocit, že nádraží je osiřelé.