Česko má jednu z největších sítí koupališť a bazénů v Evropě. To představuje nevyužitý cestovatelský poklad
Nezvykle teplý konec prázdnin a začátku září prodloužil sezónu koupališť. Bazény hlásí: otevřeno do změny počasí. Česko má jednu z největších sítí koupališť, bazénů a plováren v Evropě. To představuje zatím nevyužitý poklad v propagaci cestovního ruchu.
Česko disponuje jednou z největších sítí koupališť, bazénů a plováren v Evropě. Téměř v každé větší obci je místo, kde se člověk může během horkých letních dnů osvěžit. Tato skutečnost zaujala i Zahraniční zastoupení CzechTourism v Polsku, které se rozhodlo téma strategicky propagovat. Češi objevují v posledních letech Polsko, Poláky by mohla zaujmout právě koupaliště.
„Česká koupaliště představují nevyužitý cestovatelský poklad. Polští turisté hledají alternativy ke klasickým přímořským destinacím a Česká republika jim může nabídnout unikátní zážitky. Nejsou z domova zvyklí na tak hustou síť vodních atrakcí a dle jejich zpětné vazby je to pro ně dosud neobjevený skvost. A navíc tak blízko," říká ředitel Zahraničního zastoupení CzechTourism v Polsku Tomáš Zukal.
Polsko má jedno moře, Česko tisícovku koupališť
Polsko má jedno moře, Česko tisícovku koupališť, to je slogan, který s lehkou nadsázkou vystihuje potenciál, který nabízí česká koupaliště zahraničním turistům. Češi, jako obyvatelé vnitrozemské země, berou koupaliště jako samozřejmost, ale pro Poláky a jiné návštěvníky, kteří mají tendenci trávit volno zejména v přímořských letoviscích, mohou být mnohé české plovárny, bazény, ale třeba i přírodní biotopy, zatopené lomy a pískovny velmi příjemným překvapením.
Pokud letní teploty nadále porostou, dá se očekávat, že turisté začnou vyhledávat regiony s příjemnějším klimatem. Mezi ně se řadí i Česko. Nabízí nejen unikátní kulturní a přírodní památky, ale také nepřeberné množství koupališť, plováren a bazénů, které se mohou stát novým tahounem v oblasti cestovního ruchu.
„V souvislosti s vlnami veder nebudou turisté mířit jen do center velkých měst, ale budou vyhledávat aktivity v přijatelnějším klimatu. To vše nahrává cestovnímu ruchu v Česku, které má v tomto ohledu co nabídnout - ať už jde o pobyty v přírodě, památky, cyklotrasy nebo právě možnosti koupání. Můžeme očekávat, že návštěvníci budou preferovat nejen přírodní lokality, okolí vodních ploch, ale i koupaliště, bazény či plovárny jakožto atraktivní alternativu moře," říká ředitel České centrály cestovního ruchu - CzechTourism František Reismüller.
Koupaliště - strategické téma v propagaci Česka
Zahraniční zastoupení v Polsku proto začalo zařazovat návštěvy českých koupališť do press tripů. Například během červencové poznávací cesty po Středočeském kraji si skupina polských novinářů mohla zpříjemnit rozpálený letní den na koupališti v Berouně. Organizátoři poznávací cesty sklidili ze strany žurnalistů nadšené ohlasy, které se následně objevily i v několika polských médiích nebo v celoplošném rádiu RDC.
„Pro polské novináře byla hustota a kvalita našich koupališť kulturním šokem v pozitivním smyslu slova. Uvědomili si, že koupání v Česku může být ideálním doplněním pobytu. Doslova na vlastní kůži pocítili, že se mohou mezi návštěvami prvotřídních památek a přírodních krás osvěžit a zažít pohodu,“ doplňuje Tomáš Zukal.
Téma koupališť se nyní stává strategickým v rámci propagace Česka jako turistického cíle. Koupaliště mohou pomoci přesvědčit část zahraničních návštěvníků, aby místo klasické dovolené u moře objevovali krásy Česka.