Do výuky na pražských školách se zapojují roboti z Tchaj-wanu

Foto: MHMP

Průmyslový robot nebo spektrální analyzéry z Tchaj-wanu budou nově pomáhat pražským studentům při výuce. Školy tyto technologické pomůcky dostaly darem díky spolupráci mezi Prahou a Tchaj-wanem. A další společné projekty se už připravují.

Jako první se z technologických pomůcek mohou radovat studenti gymnázia v Čakovicích a Střední průmyslové školy v Ječné. "Je to první, pilotní projekt spolupráce v oblasti, která si myslím, že je velice významná, a tou je vzdělávání. Vzdělávání je investicí do budoucnosti," řekl primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib (Piráti). Dodal, že následovat budou další projekty, o kterých se už nyní jedná. "Roboti pro pražské školy jsou pouze první ochutnávkou," naznačil.

Pomůcky pro školy předal v Praze na magistrátu ředitel Tchaj-pejské hospodářské a kulturní kanceláře Ke Liang-Ruey.

Foto: MHMP
„Praha je známá pro svou bohatou historii a kvalitní architekturu, ale současné vedení Prahy míří i do budoucnosti. Používá technologie a inovace tak, aby zvyšovalo úroveň života svých občanů. V rámci našeho partnerství sdílíme osvědčenou praxi, která nám pomůže vzájemně růst. Jsem rád, že jsme se shodli na společném postupu právě v oblasti vědy a vzdělávání," uvedl Ke Liang-Ruey.

Kromě pomoci s materiálním vybavením škol plánuje Praha hlavně společné projekty a aktivity studentů středních škol nebo třeba společnou organizaci vědeckých soutěží. Spolupráce se bude ale kromě vzdělávání rozvíjet také v podnikání.

Zástupci hlavního města také chtějí ke spolupráci s Tchaj-wanem přizvat i ostatní kraje. Nabídku chtějí přednést na jednání Asociace krajů. "Rádi bychom postupně v rámci partnerství přijali další kraje, nechceme si uzurpovat vše, co nám spolupráce dává," řekl radní Vít Šimral.

Skvělé interaktiví pomůcky

Čtyři robotická ramena budou studenti gymnázia v pražských Čakovicích využívat při výuce informatiky a v projektové výuce. S jejich pomocí se například seznámí se stavbou modelového domu, robotizovanou chemií nebo modelovou výrobní linkou. Podle ředitelky gymnázia Ivy Noskové jsou skvělou interaktivní pomůckou, která pomůže studentům připravit se na dynamický rozvoj společnosti.

Foto: MHMP

"My jsme sice všeobecná škola, ale i na gymnáziu je potřeba reagovat na výzvy průmyslu 4.0. Je nutné seznámit studenty i s možnostmi průmyslové automatizace. Myslím si, že i robotika se stane časem součástí všeobecného vzdělání," uvedla.

Střední průmyslová škola zase využije spektrální analyzátory, kterých získala pět, ve výuce elektrotechnického měření, elektroniky a automatizace.

"Tam se zabýváme zpracováním digitálních, analogových i modulovaných signálů, zejména zpracováním frekvenční a časové analýzy," vysvětlil ředitel školy Ondřej Mandík.

Dar bude podle něj využívat každý rok přes 250 studentů školy. "Tyto analyzátory představují špičku v mezinárodním srovnání. Jsme přesvědčeni, že zkušenosti s využitím těchto spektrálních analyzátorů pak jako absolventi přenesou i do českého průmyslu," dodal ředitel průmyslovky.