Kuře bylo uneseno! Přispějte na výkupné!

0:00
/
0:00

Dětem se ztratilo kuře. Dokonce se proslýchá, že bylo uneseno, ale pachatelé jsou ochotni je vrátit, pokud bude výkupné přiměřeně tučné! Nevíš o tom něco, Josefe Kubeczko?

Logo Pomozte detem
Přiznávám se, že vím, respektive vím, kdo ví - Tomáš Přenosil z České televize.

"Symbolem sbírky Pomozte dětem je žluté kuřátko s červenobílým záchranným kruhem, které po celý rok vyzývá lidi, aby na tuto sbírku přispěli."

Proč se letos kuře hledá?

"Letos máme trochu problém, protože naše kuřátko někdo unesl. Unesli ho neznámí únosci, kteří žádají výkupné a my společně s veřejností shromažďujeme peníze na to výkupné, za které dostaneme kuře zpátky, a to bude moci dále pomáhat dětem."

A kdy se veřejnost dozví, zda se podařilo kuře najít a zda bylo vybráno dost peněz na to, aby se dalo vykoupit?

"28. března, na velikonoční pondělí se všechno dozví v České televizi od 20:00 hodin, kdy vysíláme velký pořad, ve kterém Tomáš Hanák a Marcela Augustová zjistí, jak to s tím kuřátkem dopadlo a zda-li nám ho vrátí."

Tomáš Přenosil je vedoucím už zmíněného sbírkového projektu Pomozte dětem, o němž mi řekl:

"Pomozte dětem, společný sbírkový projekt České televize a Nadace rozvoje občanské společnosti už je letos posedmé. Za uplynulých šest let jsme vybrali 58 milionů korun, které jsme rozdělili znevýhodněným a ohroženým dětem."

Můžete zmínit alespoň některé projekty, na něž jste přispěli?

"Každý rok rozdělí sbírka Pomozte dětem velké množství peněz. Loni to bylo na sto projektů přes 11 milionů. Kdybych měl jmenovat, tak například na pomoc sexuálně zneužívaným dětem do dětského krizového centra, pak také dětem, které potřebují osobní asistenci, dětem, které žijí v dětských domovech, aby se mohly podívat třeba do Prahy na výlet."

Takovým lákadlem pro případné dárce a televizní diváky je v přímém přenosu z finálového večera známý herec Tomáš Hanák. Co ho přivedlo k charitě?

"Já už asi osm nebo deset let dávám s manželkou každý rok docela vysokou částku na charitativní účely. Já jsem to prosadil z toho důvodu, aby se za ty peníze, co odevzdáme, nekoupily prostě blbosti, které nepotřebujeme a ve výsledku jen dělají starosti. To byl vlastně první závan charity. Potom se na mně obrátili z České televize, že jsem asi něco, jako všeobecně přijatelný člověk jak pro mladší publikum, tak pro to straší, protože jsem byl opakovaně vyhlášen, nevím z jakého důvodu, charismatickou osobností. Zřejmě i to sehrálo roli, že třeba určitá část publika snese se na mně dívat. Možná i nějaká schopnost improvizace. Proto se asi objevila tato nabídka. Já jsem se dlouho 'cukal', protože jsem nikdy netoužil být v zábavných pořadech. Když je to ale spojené s charitou, a navíc pro děti, které opravdu za nic nemohou, tak se to samozřejmě těžko odmítá a já jsem to na konec neudělal, neodmítl."

Pro letošek Tomáš Hanák slíbil, že mimo jiné Čechy naučí, "jak pořádně posílat dárcovské textové zprávy a jak letí signál od dárce až do sejfu v bance".