Na trať závodu Tisíc mil československých vyjelo 117 veteránů
Do závodu Tisíc mil československých odstartovalo v centru Prahy 117 historických vozů. Kdo je chtěl vidět, musel si přivstat.
Jako první vyjel už v šest ráno směr Bratislava bílý kabriolet Praga 500. Přivstali si i ministři dopravy obou zemí.
Na startu byly historické vozy vyrobené do roku 1939, mezi nimi například závodní auta Bugatti, Praga nebo Aero. Trasa měří zhruba 1200 kilometrů. V červené Aerovce z roku 1934 se na ni vydal i pan Jindříšek s velmi mladou navigátorkou. "Tenhle závod jedu poprvé. Protože se jede podle itineráře, mám navigátora osmiletou vnučku, tak to bude krutý."
Zájemců bylo tolik, že je museli i odmítat
Podle ředitele závodu Miroslava Krejsy bylo nutné některé zájemce i odmítat, protože by nestačila maximální kapacita závodu. Neúspěšní zájemci mají přislíbený start v příštím roce.
Ten letošní se koná jako připomínka 120. výročí narození automobilového závodníka Bohumila Turka, jehož kariéru ukončila v roce 1935 havárie právě v závodě 1000 mil československých.
Retro jízda se pořádá od roku 2015. Obnovuje tradici slavného automobilového závodu ze 30. let minulého století. Na startu byla i auta, která v tomhle závodě před devadesáti lety obsadila přední příčky, připomíná Miroslav Krejsa. "Jsou tady hned dvě Praga Alfa, která skutečně vyhrála první ročník v roce 1933."
Rychlostní závod cestovních automobilů se konal na tehdy nejdůležitější domácí silniční trase Praha - Bratislava - Praha a účastníci ji absolvovali dvakrát, celkově tedy téměř 1600 kilometrů.