Nemusíte umět programovat, abyste vytvářeli hry. Jak se studuje herní design na pražské filmové fakultě?
Do vzniku oboru herního designu na FAMU neexistoval v Česku vysokoškolský program, který by kombinoval umělecké a technické aspekty vývoje her. Přitom se ale jedná pouze o magisterský obor. „Co je na tom dobré, je, že vezmeme lidi z různých škol a různých prostředí a smícháme je. Máme studenty programování, filozofie, umění a i jiné,“ říká Michal Berlinger, vyučující oboru. Každý student vytvoří až čtyři hry za dobu studia. „Nejdůležitější je ukázat, že chcete dělat hry a máte talent na to je vytvářet,“ doplňuje Berlinger.
Související
-
Nekonečné vesmíry
Mafia, Arma či Chuchel - to jsou příklady českých videoher, které dobyly svět. Podívejte se do zákulisí českého herního průmyslu v sérii RPI a Českých center.