Cestovka pro plyšáky má úspěch

0:00
/
0:00

Cestovka pro plyšáky? Zdá se vám to jako absolutní nesmysl? Omyl. Tenhle český nápad je nebývale úspěšný a je to světový unikát. Zrodil se v reality show Den D, kam chodí začínající podnikatelé se svými nápady a hledají investory. S tímto nápadem přišel 22 letý Marek Hlávka. A našel investory.

Mnozí lidé své plyšáky milují. Tak proč jim nedopřát cestu do Prahy, parádní oběd, jízdu taxíkem nebo masáž na Karlově mostě? Možná si myslíte, že to je úplný nesmysl. To si o nápadu Marka Hlávky mnozí mysleli také. Jeho byznys se však skvěle rozběhl. Pro svůj projekt sehnal investory, mezi nimi i odborníka na cestovní ruch Tomia Okamuru. Ten si v televizním studiu uvědomil, že by to byl světový unikát. Navíc jde o velkou cílovou skupinu - na světě je 1,2 miliardy plyšáků.

"V současné době máme několik set objednávek z celého světa. Nejvíce klientů máme ze Spojených států, z Japonska, Německa, Velké Británie. Zajímavé je, že máme také velké množství klientů z Ruska."

Budí rozruch, když si třeba plyšáček sedne ke stolu a má před sebou výborné menu?

"Samozřejmě budí. Součástí zájezdu není jen to, že fotíme plyšáky v pozadí nejznámějších pražských památek. Fotky pak spolu s plyšákem pošleme zpět majiteli, aby se mohl pochlubit na internetu na facebooku, kde všude jeho plyšák cestoval. Když třeba plyšák dostává masáž, tak ho v panoramatu Prahy či Karlova mostu položíme a plyšák je masírován. A to je všechno foceno. Součástí každého zájezdu je také společný oběd, kdy v jedné restauraci na Staroměstském náměstí naaranžujeme jídlo, posadíme okolo stolu plyšáky a vše se fotí. Budí to samozřejmě rozruch, cizinci si to také fotí. Pochopili, o co se tu jedná a připadá jim to velmi úsměvné."

Pokud chcete svého plyšáka opravdu rozmazlit, můžete mu dopřát třeba výlet limuzínou nebo luxusní apartmá. Hlásí se další firmy a nabízí pro plyšáky skok padákem či jízdu taxíkem. Originální nápad, který se začal realizovat před dvěma měsíci, prostě zaujal.

"První objednávky jsme měli od médií z celého světa. Poslali své vlastní plyšáky a chtěli, aby se udělala reportáž z jejich cesty. Já jsem nikdy nezažil, že by s námi dělali rozhovory BBC, Reuters, americká televize ABC, německé a japonská televize. Troufám si říct, že je to nejvíce medializovaný nápad české firmy za posledních mnoho desítek let. Jsem rád, že ten nápad celý svět zaujal."

Mezi poslední návštěvníky Prahy patřila kravička a medvídek z Brazílie. Poptávka je natolik velká, že společnost hodlá rozšířit své služby o zahraniční města. Například japonští klienti chtějí, aby byli jejich plyšáci vyfoceni, když se dívají na fotbalové utkání Byernu Mnichov v mnichovské Allianz Aréně.

Foto:www.toytraveling.com