Svět se dočká premiérové dětské olympiády
ČOV chce pomoci popularizaci sportu mezi mladými. Jednou z akcí, která by mohla mladé talenty motivovat k pravidelnému pohybu, bude celosvětová dětská olympiáda. Více už prozradí Jan Hloch v rozhovoru s předsedou ČOV Milanem Jiráskem.
V některých zemích EU i ve světě existuje ministerstvo sportu. V té chvíli má sport jiný význam, než když je pouze součástí ministerstva školství. Přivítal byste u nás speciální ministerstvo sportu?
"Já myslím, že to není ten hlavní problém. Spíše jde o to, aby měl sport svou rozpočtovou kapitolu, aby se nemohly peníze pořád přesouvat mimo. Pokud by bylo ministerstvo sportu, kde by se funkce obsazovaly podle nějakého politického klíče, tak to by nebylo správné řešení. V jiných zemích je to řešeno různě. Nejčastěji je sport pod ministerstvem školství, také jsou ministerstva kultury a sportu a např. v Rakousku spadá pod ministerstvo obrany. Měli to také pod ministerstvem zdravotnictví, někde to přímo podléhá předsedovy vlády. Nejdůležitější je, jací lidé v tom úřadě pracují a co dokáží prosadit."
Má ČOV nějaký plán, jak zlomit nepříznivý trend, kdy česká mládež tráví více času u počítačů a méně na sportovištích?
"Je to otázka vhodné nabídky a individuálního přístupu. Je to celosvětový problém, ale organizují se programy, které mají tu situaci změnit. Na základě této myšlenky organizuje MOV v příštím roce 1. celosvětovou dětskou olympiádu, kde se má sport snoubit s výchovou a kulturními prožitky."Byť nejde pouze o výsledky, tak státní reprezentace a speciálně medaile z OH jsou výkladní skříní ČOV. Preferoval byste, aby se sportovní střediska vrátila pod křídla státu, jako tomu bylo v minulosti a ČR měla lepší výsledky nebo je ta doba definitivně pryč?
"To musí říct stát, pro který je to určitá forma reklamy. Musí si stanovit, kolik chce investovat a co od toho očekává. Je to reklama nejen ven, ale i dovnitř, protože pokud se někdo stane olympijským vítězem v nějaké disciplíně, tak to má obrovský dosah a přitáhne to do daného sportu další zájemce. Skutečně stát na to dávat finance musí a pokud je nedá, tak si musí uvědomit, že ta reklama bude horší než dosud."