Nové internetové stránky Radia Praha
Naše internetové stránky prošly zásadní proměnou. Od prvního zářijového rána se na adrese www.radio.cz můžete seznámit s jejich novým designem. Podrobnosti teď přidává ředitel Radia Praha Miroslav Krupička.
Život je o tom, že stále zažíváme nějakou změnu. Zboží, které kolem sebe vidíme vydrží v jednotném designu několik let, ale potom je vždy zmodernizováno a získává novou tvář. Tak i celý web Českého rozhlasu před dvěma lety dostal novou tvář a jednotlivé stanice tuto novou tvář přijímají. Je to proto, abychom se sladili se stránkami ČRo, abychom přinesli modernější vzhled a zavedli nové prvky, které uživatelé ocení."
Jaké novinky jsou připraveny?
"Nový, svěží vzhled a zpřehlednění stránek, snad i zjednodušení. Novinkou je to, že přímo z našich stránek vedeme odkazy na stránky dalších stanic ČRo. Potom to jsou technické drobnosti, jako např. integrovaný přehrávač, který je zabudován v každém příspěvku a posluchač si tak zvuk může okamžitě přehrát. Dodržujeme to, na co byli uživatelé zvyklí, že veškerý zvuky je možné přehrát ve dvou nejběžnějších formátech, tzn. mp3 a real audiu."
Internetové stránky jsou naší výkladní skříní, mj. proto, že naše stanice spustila web jako první. Jak ten nápad vznikl a jak dlouho už trvá?
"Jsme pyšní, že webové stránky slaví patnáctileté výročí. Vznikly v říjnu 1994, zasloužil se o to jeden z mých předchůdců Dušan Pálka, který byl velkým internetovým fanouškem. První stránky nabízeli pouze textové zpravodajství, později se přidal zvuk a další služby - prostě ten web začal žít svým životem. Musím říct, že úspěšně, protože v současné době registrujeme celkově zhruba 800 tisíc návštěv, což je velice slušný výsledek. Je to zhruba dvacetinásobek toho, co bylo před deseti lety."Dá se návštěvnost srovnat s ostatními stanicemi případně internetovými servery?
"Ve srovnání s dalšími stanicemi ČRo, jako Rádio Wave nebo stanice Praha, kterou jistě naši posluchači znají, je naše návštěvnost vyšší. Naše výsledky jsou srovnatelné s ostatními velkými médii."