Designérka Lucie Koldová navrhla ‚ženské‘ lahve pro Prazdroj
Lahve pro Prazdroj do charitativního projektu vyrobili ve sklárně v Janštejně. Desátý jubilejní ročník dražby pro Centrum Paraple oslavuje inspirativní ženy.
I proto navrhla tvar lahve jedna nejvýznamnějších českých designerek Lucie Koldová. Ambasadorkami projektu se stalo deset inspirativních žen.
Celkem se v dražbě pro Centrum Paraple, které pečuje o lidi s poškozením míchy, vybralo 2 064 179 korun, vedl tiskový mluvčí Prazdroje Zdeněk Kovář. Nejdražší láhev se vydražila za 523 100 korun. Aukci pořádá největší pivovar v zemi už od roku 2012 a za tu dobu vybral pro Paraple přes třináct a půl milionu korun.
Každá lahev je jinak barevná
Potřebným pomáhali už plzeňští právováreční měšťané. Pivovar na ni navázal aukcí výjimečných uměleckých lahví. „Těší mě, že se mohu podílet na projektu, který spojuje dobročinnost a dvě tradiční česká řemesla - pivovarnictví a sklářství. Moje radost je o to větší, že si mě Pilsner Urguell vybral pro ročník, který oslavuje ženy," říká Lucie Koldová.
Každá láhev byla jinak barevná. Mají připomínat závoj a ženskou tajemnost.
Mezi ambasadorkami projektu jsou herečka Magda Vašáryová, zpěvačka Barbora Poláková, herečka a moderátorka Tereza Kostková a dokumentaristka Helena Třeštíková. Český sport proslavila oštěpařka Bára Špotáková. Inspirativní je i předsedkyně Akademie věd Eva Zažímalová, farářka Martina Viktorie Kopecká, výčepní Martina Navrátilová a ilustrátorka Eliška Podzimková.
Na návrhu lahví se v minulosti podílela řada známých designérů. Mimo jiné Bořek Šípek, hlavní designér Lasvitu Maxim Velčovský či zakladatel studia Olgoj Chorchoj Michal Froněk.