Nové internetové stránky Radia Praha

Webmaster internetových stránek Radia Praha Václav Sigmund spouští nový design

Naše internetové stránky prošly zásadní proměnou. Od prvního zářijového rána se na adrese www.radio.cz můžete seznámit s jejich novým designem. Podrobnosti teď přidává ředitel Radia Praha Miroslav Krupička.

Život je o tom, že stále zažíváme nějakou změnu. Zboží, které kolem sebe vidíme vydrží v jednotném designu několik let, ale potom je vždy zmodernizováno a získává novou tvář. Tak i celý web Českého rozhlasu před dvěma lety dostal novou tvář a jednotlivé stanice tuto novou tvář přijímají. Je to proto, abychom se sladili se stránkami ČRo, abychom přinesli modernější vzhled a zavedli nové prvky, které uživatelé ocení."

Jaké novinky jsou připraveny?

"Nový, svěží vzhled a zpřehlednění stránek, snad i zjednodušení. Novinkou je to, že přímo z našich stránek vedeme odkazy na stránky dalších stanic ČRo. Potom to jsou technické drobnosti, jako např. integrovaný přehrávač, který je zabudován v každém příspěvku a posluchač si tak zvuk může okamžitě přehrát. Dodržujeme to, na co byli uživatelé zvyklí, že veškerý zvuky je možné přehrát ve dvou nejběžnějších formátech, tzn. mp3 a real audiu."

Internetové stránky jsou naší výkladní skříní, mj. proto, že naše stanice spustila web jako první. Jak ten nápad vznikl a jak dlouho už trvá?

Webmaster internetových stránek Radia Praha Václav Sigmund spouští nový design
"Jsme pyšní, že webové stránky slaví patnáctileté výročí. Vznikly v říjnu 1994, zasloužil se o to jeden z mých předchůdců Dušan Pálka, který byl velkým internetovým fanouškem. První stránky nabízeli pouze textové zpravodajství, později se přidal zvuk a další služby - prostě ten web začal žít svým životem. Musím říct, že úspěšně, protože v současné době registrujeme celkově zhruba 800 tisíc návštěv, což je velice slušný výsledek. Je to zhruba dvacetinásobek toho, co bylo před deseti lety."

Dá se návštěvnost srovnat s ostatními stanicemi případně internetovými servery?

"Ve srovnání s dalšími stanicemi ČRo, jako Rádio Wave nebo stanice Praha, kterou jistě naši posluchači znají, je naše návštěvnost vyšší. Naše výsledky jsou srovnatelné s ostatními velkými médii."