Pražská informační služba otevřela nejmodernější turistické centrum v Praze
Nejúspěšnější akce minulé sezóny a plány do budoucna představila Pražská informační služba. Patří mezi nejstarší turistické služby svého druhu v Evropě. Funguje už přes půl století. S velkým ohlasem se loni setkaly akce zaměřené na gastronomii.
"My bychom rádi jako Pražská informační služba zpřístupnili veškerý písemný archiv všem návštěvníkům našich webových stránek. Všechny materiály, které máme, budou naskenovány a umístěny na náš webový portál tak, aby si lidé v tom mohli hledat."
Digitalizované dokumenty by se na webových stránkách PIS měly objevit na jaře. Mezi nejúspěšnější projekty uplynulé sezóny patřila gastronomická soutěž a projekt Zapomenutá místa Prahy. Na zajímavá místa se sešlo přes 500 typů. První místo patří Proseckým skalám. Cílem projektu bylo pomoci rozšíření turistického ruchu mimo centrum.
"Ve spolupráci s městskými částmi jsme nacházeli místa, která jsou nejenom pro Pražáky, ale i pro turisty zajímavá a tím jsme se snažili trošku uvolnit střed Prahy, abychom se rozprostřeli do dalších částí a ukázali turistům, že v Praze máme nejenom Pražský hrad nebo Karlův most."Bylo nějaké místo, které jste vůbec neznala a překvapilo vás?
"Já jsem si myslela, že znám docela dobře Prahu, ale byla tam místa, kde jsem byla sama překvapená a rozhodla se, že se tam půjdu podívat."
Vy jste také zjistili, že Češi jsou velcí kuchaři.
"Měli jsme dva velmi úspěšné projekty v gastroturistice Jak chutná Praha a Jak peče Praha. V prvním projektu jsme našli jídlo, a ve druhém šlo o vánoční cukroví. Tady jsme chtěli turistům přiblížit, že Praha je proslavená vánočním cukrovím. Také jsme chtěli, aby si turisté mohli přijít ochutnat v době vánoc i v době povánoční co Praha umí, a co může nabídnout z hlediska jídla."
Vítězem se stalo Rozinkové cukroví od Martiny Skřivanové. O výsledku soutěže se rozhodovalo na Staroměstském náměstí. Pražská informační služba vydala i malou česko-anglickou kuchařku.
"Je o ni nebývalý zájem, každý chce kuchařku. Jsem z toho úplně zmatená. Lidé si vezmou mapu a kuchařku a prospekty na památky nám zůstávají. Měli jsme s tím úspěch a já jsem ráda, že jsme se pro tento krok rozhodli."Jak dodala ředitelka Pražské informační služby Lucie Ramnebornová, cílem akcí je přilákat turisty k návratu do Prahy. Před Vánoci se například otevřelo nejmodernější turistické centrum v Praze, kdy se výloha chová jako dotyková obrazovka. Například i oblíbené vycházky Prahou s průvodcem si mohou turisté objednat v on-line shoppingu. Dalším zpříjemněním turistických služeb v Praze jsou informační kiosky, které poskytují množství aktuálních informací o Praze.
"Každou sobotu jsme měli jednu akci, abychom turistům přiblížili Prahu a její historii. Snažili jsme se to dělat v létě, kdy máme nejméně turistů. Nejvíc jich je kolem Velikonoc do května června. Červenec a srpen je hodně slabý a teprve od září turisté přibývají. Proto v létě, kdy je tu méně turistů, jsme chtěli, aby si odvezli nějaký hezký zážitek a do Prahy se zase vrátili."