Tržby e-shopů před Vánocemi stouply na 45 miliard Kč
Tržby internetových obchodů v předvánočním období od začátku října do 23. prosince stouply letos meziročně o více než pětinu na rekordních 45 miliard Kč. Loni ve stejném období byly 38 miliard Kč. ČTK o tom informovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Hned po Štědrém dnu už odstartovaly e-shopy výprodejové akce. Povánoční slevy a výhodné nabídky jsou totiž mezi zákazníky každoročně stále populárnější. "Češi si pod stromeček často přejí hotovost, kterou využijí právě pro nákup zlevněného zboží. Na jedné straně je třeba uvolnit sklady od sezonního zboží, na straně druhé jde o opravdu zajímavé obraty, kterých e-shopy dosáhnou," uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Je třeba zkontrolovat, zda je zboží opravdu výhodné
"Letošní vánoční sezona přinesla společnosti Kasa.cz meziroční navýšení tržeb o 20 procent. Mezi nejprodávanější produkty patřily chytré telefony, herní konzole, espressa, dotykové tablety, robotické vysavače nebo sušičky prádla," sdělila ČTK manažerka komunikace Kasa.cz Andrea Jankovcová.
Manažer portálu Zboží.cz Milan Šmíd připomněl, že v povánočních slevách se často objevují hlavně starší modelové řady produktů. Vyplatí se proto podle něj si zkontrolovat, zda zboží odpovídá současným trendům v elektronice a podporuje technologie, které jsou dnes běžné."Prodejci v povánočních slevách zpravidla nenabízejí s velkými slevami zboží, které se dobře prodávalo v období Vánoc," podotkl Šmíd
Velkou výhodou pro nakupující v internetových obchodech je podle Jana Vetyšky možnost srovnat si aktuální ceny zboží mezi jednotlivými e-shopy, a předejít tak nejistotě, zda objednávají opravdu výhodně. "Před Vánocemi uvedlo v průzkumu APEK 29 procent respondentů jako hlavní výhodu nákupu dárků po internetu úsporu času. Na 31 procent zákazníků nejčastěji navštíví několik vybraných internetových obchodů a porovná si jejich nabídku. Celkem 24 procent nakupujících volí obvykle svůj oblíbený e-shop a bez většího zkoumání objedná přímo z něj."