Týden v číslech

Slavia Praha vyřadila v osmifinále Evropské ligy silný klub ze Sevilly, foto: ČTK / Kateřina Šulová

Rostoucí zájem mužů o otcovskou dovolenou, minipivovary na vzestupu a senzační jízda Slavie. Téměř každý článek publikovaný Rádiem Praha obsahuje procento, věk, částku peněz nebo nějakou jinou hodnotu. Podívejte se na uplynulý týden očima čísel.

Pondělí

206 km/h

Sněžka,  foto: Ben Skála,  Wikimedia Commons,  CC BY-SA 3.0
Na Sněžce dosáhl kolem třetí hodiny ranní vítr síly orkánu. Ráno se kvůli silnému větru nerozjel horní úsek lanovky na Sněžku.

Úterý

43000

otců si loni vzalo státem placené volno, aby mohli se svým nově narozeným potomkem zůstat doma. Podle České správy sociálního zabezpečení zájem ještě poroste.

Středa

440

Foto: Lenka Žižková
minipivovarů vaří v současnosti své vlastní pivo. Podle prezidenta Českomoravského svazu minipivovarů Jana Šuráně vznikne v příštích deseti letech každý týden jeden minipivovar.

Čtvrtek

4:3

porazila v prodloužení pražská Slavia trojnásobného vítěze Evropské ligy z posledních pěti let španělskou Sevillu. Slavia vydržela v evropských pohárech do čtvrtfinále poprvé od roku 2000. Sešívaní v dalším kole narazí na velkoklub z britských ostrovů Chelsea.

Pátek

1645

Foto: Andrej Baklan,  Pixabay / CC0
tun použitých baterií odevzdali loni Češi k recyklaci. Informovala o tom nezisková společnost Ecobat, která v Česku zajišťuje zpětný sběr. Je to o 45 tun méně než v roce 2017.

Sobota

110

let uplynulo od ustavení spolku Krematorium, z něhož vzešla nynější Společnost přátel žehu. V jeho čele stál básník, dramatik a autor libreta k Dvořákově opeře Rusalka Jaroslav Kvapil, který byl zároveň autorem zákona povolujícího spalování zemřelých.

Neděle

80

Foto: archiv DPP
let jezdí čeští řidiči vpravo. Jízdu vpravo v té době používala velká část Evropy. Místní si museli zvyknout až po příchodu německé armády a vzniku protektorátu. Výnos vrchního velitele německé armády von Brauchitsche začal platit 17. března 1939. Jen Praha tehdy dostala devítidenní odklad. Za změnu směru jízdy ale nemohou jenom Němci, tato dopravní novinka se totiž připravovala už v meziválečném Československu.