V Brně se pojede Velká cena

Nadcházející víkend do Brna a okolí přiláká desetitisíce domácích i zahraničních fanoušků v autech a na motocyklech. Od pátku se tam koná Velká cena České republiky - další ze závodů mistrovství světa motocyklů. Představí se absolutní světová elita a nebude chybět ani současný světový šampion, italská hvězda Valentino Rossi. Podrobnosti má Lenka Jansová:

Loňský závod na brněnském okruhu hodnotila řada odborníků jako nejlepší závod sezóny. Bude tomu tak i letos? Zažijí fanoušci znovu v neděli napínavou bitvu o tisíciny sekundy? Slovo má manažer závodů na brněnském okruhu Pavel Hanák:

"Bude to opravdu skvostný závod. Všichni dobře vědí, jak jsou teď síly vyrovnané. Rossi letos nekraluje tak suverénně jako v loňském roce..."

Pořadatelé Velké ceny silničních motocyklů na brněnském Masarykově okruhu počítají letos s větším počtem návštěvníků než v loňském roce. Minulý ročník světového závodu navštívilo na šedesát tisíc fanoušků od nás i z ciziny. Manažer závodů Pavel Hanák uvádí jeden z důvodů, proč zájem diváků stoupá:

"Směr se začal obracet už loni, myslím, že hodně, protože naše strategie je taková, aby vstupenky byly opravdu dostupné pro všechny fanoušky, aby to nebyl závod pro vyvolené."

Na Automotodromu Brno, 5,4 km dlouhé, známé trati, se závodí od roku 1987. Pavla Hanáka jsme se zeptali, jak závody vypadaly tenkrát:

"Samozřejmě že v době starého východního bloku se široko daleko nic podobného nekonalo. Do České republiky tak jezdilo obrovské množství východních Němců. Po roce 1989 se prostor výrazně otevřel. Ty tam jsou doby, kdy to byla jenom česko-německá záležitost. Dnes už tady vidíme velké množství fanoušků z Itálie, z Maďarska, Polska, Slovenska, ale nejsou výjimkou ani Španělé, Angličané či Holanďané."

Velkou radost nedělá závod brněnským policistům. Během víkendové Velké ceny se zaměří na nedisciplinované motorkáře v ulicích města. Ti totiž v průběhu celého roku často nedodržují maximální povolenou rychlost a riskantně předjíždějí. Velkou pozornost budou hlídky věnovat hlavně dlouhým úsekům na okraji města.