Ve Škodě Auto vyrobili čtyřmiliontý vůz

Tato Fabia Combi je  čtyřmiliontým automobilem vyrobeným v Mladé Boleslavi od spojení Škody Auto Volkswagenem r. 1991, foto: ČTK

V automobilce Škoda Auto v Mladé Boleslavi se v úterý slavilo. Z výrobní linky sjel čtymiliontý vůz od roku 1991, kdy se automobilka spojila s koncernem Volkswagen. Přímo ve výrobní hale byl Zdeněk Vališ, s nímž se telefonicky spojil kolega Josef Kubeczka.

Tato Fabia Combi je  čtyřmiliontým automobilem vyrobeným v Mladé Boleslavi od spojení Škody Auto Volkswagenem r. 1991, foto: ČTK
Jak ta sláva v Mladé Boleslavi probíhala?

"Začalo to přesně v 11 hodin, kdy se ve výrobní hale shromáždily stovky zaměstnanců, byl tam jubilejní vůz - mimochodem byl to vůz Fabia Combi v šedostříbrné metalické barvě a je prý určen pro zákazníka z České republiky. Promluvil předseda představenstva Škody Auto Vratislav Kulhánek, který poukázal na dynamický rozvoj automobilky díky spojení se silným strategickým partnerem v roce 1991. Řekl, že moderní organizační a výrobní technologie koncernu Volkswagen byly velice rychle aplikovány do Škody Auto zejména díky špičkové kvalifikaci českých inženýrů, techniků a dělníků a že z někdejšího lokálního výrobce jediného typu vozu se Škoda Auto vyvinula v plnohodnotného člena významné nadnárodní automobilové společnosti. Promluvil také Karl-Günter Büsching, člen představenstva Škody Auto, který je odpovědný za oblast výroby a logistiky, a ten upozornil především na kvalitu práce zaměstnanců automobilky a připomněl, že první známky kvality, které se objevily už v začátku devadesátých let u vozu Favorit, se nyní jeví jako něco nepředstavitelného ve srovnání s těmi aktuálně dosahovanými hodnotami kvality, kterou mají vozy Škoda. Zároveň ovšem připomněl všem zaměstnancům, že kvalita bude vždy na prvním místě, protože kvality nikdy není dost."

Který model se od roku 1991, tedy od spojení s koncernem Volkswagen, těšil u zákazníků největším zájmem?

"Zatím, když se díváme na čísla, tak to vypadá, že v posledních letech se nejvíc prodává Fabia. Vratislav Kulhánek ovšem připomněl, že takovým 'nezmarem' zůstává stále Octavia a ta zřejmě v celkových číslech povede."

A jak je na tom Škoda Auto dnes?

"Pololetní výsledky společnosti Škoda Auto jsou určitě nadále poznamenány stagnujícími automobilovými trhy a zostřujícím se konkurenčním tlakem. Přesto výroba nikterak moc nevázne. Za prvních sedm měsíců letošního roku bylo vyrobeno 256 tisíc vozů, což je srovnatelné s loňským rokem, akorát prodej oproti loňsku poklesl asi o 10 tisíc vozů, ale to se prý do konce roku dožene. Jak řekl Vratislav Kulhánek, výsledky, když vezmeme v úvahu situaci na současných trzích, nejsou zase tak špatné. Škoda dále zůstává největším českým exportérem. Její podíl na exportu celé České republiky činí téměř deset procent."