Zuzana Leblová si Radio Praha ladí v San Diegu už více než 12 let
Po roce se opět do Česka na krátkou návštěvu vrátila z amerického San Diega paní Zuzana Leblová.
"Poslouchám ho už hodně let, takových 12 až 13. Od té doby co mohu používat internet. Bohužel se mi vás nepodařilo chytit normálním rádiem a speciální rádio jsem si nekoupila, takže po internetu.
Jak dlouho jste v Americe?
"Od roku 1991."
Jak jste se o vysílání Radia Praha dozvěděla?
"Vím dlouho o vysílání Radia Praha, asi ještě od té doby, co jsem bydlela tady. Já jsem ho chtěla poslouchat, když jsme odjížděli. My jsme odjížděli na dva roky. Chtěla jsem udržovat kontakt."
Jaký obrázek o Česku si prostřednictvím našeho vysílání mohou posluchači v zahraničí vytvořit?
"Já musím mluvit za sebe. Já jsem nikdy neztratila kontakt, já jsem tady každý rok. Sleduji zprávy, takže se udržuji v obraze. A kdo to neposlouchá pravidelně, tak je dobré, že jsou tam rubriky. Já ty rubriky miluji, mě to vrací v podstatě do dětství. Mě se na tom líbí, že je to dělané směrem k nám, k Čechům v zahraničí. Já mám ráda technické rubriky, kulturní, to mě pomáhá udržovat kontakt."
Chybí posluchačům něco v našem vysílání?
"Rozhodně ne, já si nedovedu představit, co by jste tam měli dát, já ráda poslouchám všechno. Já si u toho piju čaj a poslouchám to a je mi dobře."
Sledujete i naše textové verze, přepis všech pořadů?
"Když mi ve vysílání něco uteče a chci si to zpracovat nebo třeba zapomenu jméno."
My jsme před časem přišli i s půlhodinovými speciály, které vysíláme pravidelně v sobotu a jsou to monotematické speciály, například o vědě nebo o folklóru. Dá se to vůbec usledovat? To znamená, že tam běží paralelně jak ta normální půlhodinová sobotní relace se svými rubrikami, tak ještě tento speciál.
"Já asi poslouchám hlavně speciály. Ono to není dlouhé, mě je v podstatě líto, že to není déle. Poslechnout si oboje není takový problém."
Když se vracíte po roce do Česka, je tady za tu dobu znát nějaká změna?
"Každý rok je to lepší. Řekla bych, že nejvíc je to vidět na toaletách. První roky to byl opravdu velký rozdíl a pro lidi ze Západu to musel být šok. Je to opravdu každý rok lepší a je to taková vizitka velice dobrá. A to nemluvím o nových fasádách, obchodech. To je příjemné vidět."