Banky začínají využívat roboty, role člověka je ale nezastupitelná
Na vaše dotazy odpovídá robot, když nebude vědět, dotaz vyřídí operátor. Tak s podobnou větou se už dnes můžete setkat na internetových stránkách řady firem, které začínají využívat v kontaktu se zákazníkem roboty. Jsou mezi nimi i banky. Tady jsou roboti určeni na automatizované a opakující se činnosti, které nevyžadují složité rozhodování.
První testy - robot spolupracuje s člověkem
ČSOB teď provádí i první testy souběžné práce robota a člověka na jednom procesu. Robot a člověk si při tom buď práci předávají v reálném čase, nebo roboti předpřipravují kroky pro člověka.
Roboti se učí porozumět volnému textu nebo dokumentu, dodal zakladatel inteligentní automatizace v ČSOB Tomáš Přibyla.
Roboti sami založí účet
Raiffeisenbank má pět softwarových robotů. Zaměřují se zejména na administrativní činnosti a jednoduché účetní operace, říká mluvčí banky Petra Kopecká. Česká spořitelna začala roboty nasazovat v roce 2017. Díky nim ušetří až 11.000 hodin práce zaměstnanců za měsíc. Celkem jde o 16 robotů, kteří uskuteční tři desítky výpočetních procesů, jako jsou předčasné splacení hypotečního úvěru, mimořádné splátky hypotéky, firemní audity nebo požadavky na individuální nabídky z webových srovnávačů. UniCredit Bank využívá roboty například při zakládání účtů.Automatické systémy prostupují celou bankou, od schvalovacích procesů až třeba po datové sestavy pro účtárnu, doplnila mluvčí Air Bank Jana Karasová. Důvodů je podle ní řada, například úspora kapacit, snížení chybovosti, eliminace ruční manuální práce a s tím související rychlejší zpracování dat.