Logo českého předsednictví EU je barevné a hravé
Barevné a hravé je oficiální logo českého předsednictví Evropské unii. Tvoří ho zkratka EU2009.cz, která odkazuje na internetovou doménu. Vláda logo představila veřejnosti a současně tím odstartovala druhou část informační kampaně před českým předsednictvím.
"Sestává ze všech těch barev. Když ty vlaky dáte dohromady, tak jsou tam tyto barvy, "
uvedl v České televizi autor loga Tomáš Pakosta. Spolu s rakouským se české logo řadí k těm nejbarevnějším, jaká unie zatím měla. Grafik a místopředseda komise, která návrh vybírala, Aleš Najbrt uvedl, že logo v sobě nese inteligenci a chytrost. Líbí se i většině designérů. O tom, že obstojí, je přesvědčen například docent Karel Míšek z fakulty užitého umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně."Já se domnívám, že toto logo bez problémů obstojí. Je poměrně jednoduché a je komunikativní. Ta značka má podle mého názoru největší sílu v té barevnosti. Značka působí hravě a je příjemná. Ve srovnání s těmi, které byly v předchozích letech, tak si myslím, že absolutně obstála nebo obstojí."
Ne všem se ale logo líbí. Předseda ČSSD Jiří Paroubek po jeho zhlédnutí České televizi řekl:
"To se nepovedlo."
Logo bude zdobit například kravaty, deštníky, ale třeba i vozidla doprovodu evropských politiků. Ponesou ho i letadla ČSA na vybraných evropských linkách. Česko bude Evropské unii předsedat od nového roku. I ve druhé části kampaně se nadále objevují dosavadní známé "tváře" předsednictví včetně hokejisty Jaromíra Jágra, modelky Terezy Maxové či dirigenta Libora Peška. Kontroverzní slogan "Evropě to osladíme" ovšem nyní nahradilo právě vítězné logo a oznámení, že Česko od ledna na šest měsíců předsedá unii. Spolu s logem premiér Mirek Topolánek představil priority předsednictví. Mají to být "tři E":
"A to je ekonomika, energetika a Evropa a svět."
Logo je třeba dobře uvést v život. Za tzv. mluvící bubliny vydalo v minulosti ministerstvo zahraničí 5,5 milionu korun a téměř upadlo v zapomnění. Objevily se v nich české osobnosti a vynálezy. Nakonec se ale plakáty a ostatní propagační materiály v zahraničí téměř neobjevily. Uvidíme, jak si nové logo povede, říká docent Karel Míšek z fakulty užitého umění a designu.
"Praxe jako taková ukáže, jak značka funguje, jak ji společnost přijímá. Každopádně si myslím, že značka je velmi slušná. Ale jak bude funguvat, to bude záležet na marketingové kvalitě a v mnoha případech i na subjektivním cítění lidí, kteří s tou značkou budou pracovat."
Mottem českého předsednictví v EU je Evropa bez bariér. Praha žezlo převezme po Francii, v roce dvacátého výročí pádu železné opony ho pak předá Švédsku.